AZƏRBAYCAN
RESPUBLİKASININ
NAZİRLƏR KABİNETİ
QƏRAR
Azərbaycan Respublikası
Ədliyyə Nazirliyi cəzaçəkmə müəssisəsi nəzdində olan peşə məktəbinin nümunəvi
Əsasnaməsinin təsdiq edilməsi haqqında
Azərbaycan Respublikası
Ədliyyə Nazirliyi cəzaçəkmə müəssisəsi nəzdində olan peşə məktəbinin nümunəvi
Əsasnaməsinin təsdiq edilməsi haqqında (əlavə və dəyişikliklər - №114 -
16/08/2004, №224 - 14/10/2006)
Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabineti QƏRARA ALIR:
Azərbaycan Respublikası «Təhsil Qanun»un 30-cu maddəsinə müvafiq olaraq,
Ədliyyə Nazirliyi cəzaçəkmə müəssisəsi nəzdində olan peşə məktəbinin nümunəvi
Əsasnaməsi təsdiq edilsin (əlavə olunur).
Baş nazir S.Hüseynov
Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin 1994-cü il 16 iyun tarixli 239
nömrəli qərarı ilə təsdiq edilmişdir
Azərbaycan Respublikası Ədliyyə Nazirliyi cəzaçəkmə müəssisəsi nəzdində
olan peşə məktəbi haqqında nümunəvi
Ə S A S N A M Ə
I. Cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində olan peşə məktəbinin əsas
vəzifələri
Azərbaycan Respublikası Ədliyyə Nazirliyi, cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində
olan peşə məktəbi məhbuslara peşələr öyrədən, onların ixtisasını artıran və
ictimai-faydalı əməyə şüurlu münasibət tərbiyə edən dövlət təhsil
müəssisəsidir.
II. Peşə məktəbinin təşkili
2. Cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində olan peşə məktəbi Azərbaycan
Respublikası Nazirlər Kabinetinin qərarı ilə yaradılır və ləğv edilir.
3. Cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində olan peşə məktəbi Təhsil
Nazirliyinə tabe olan təhsil müəssisəsidir.
4. Cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində olan peşə məktəbi bir qayda
olaraq, bu müəssisənin istehsal sahəsinin profilinə uyğun ixtisaslaşdırılır.
5. Cəzaçəkmə müəssisəsi peşə məktəbinə tədris emalatxanalarının,
tədris kabinetlərinin, laboratoriyaların və siniflərin təşkil edilməsi üçün
uyğun bina verir və bunları öz vəsaiti hesabına tədris-istehsalat
avadanlıqları, alətlər, qurğular, texniki və texnoloji sənədlər və tədris-əyani
vəsaitlərlə təchiz edir.
6. Peşə məktəbi binasının saxlanması, eləcə də bütün təsərrüfat- istehsalat
xidmətləri cəzaçəkmə müəssisəsinin gücü və vəsaiti hesabına görülür.
III. Peşə məktəbi ilə cəzaçəkmə müəssisəsinin qarşılıqlı əlaqələri
7. Peşə məktəbi təlim-tərbiyə işlərini cəzaçəkmə müəssisəsinin
rəhbərliyi ilə əlaqəli şəkildə həyata keçirir.
8. Cəzaçəkmə müəssisəsi:
peşə məktəbində tədris prosesinin yüksək səviyyədə təşkili və şagirdlər
tərəfindən yeni texnikanın, qabaqcıl texnologiyanın mənimsənilməsi üçün lazımi şərait
yaradır;
peşə məktəbinə istehsalat avadanlıqları, qurğular, alətlər, əyani
vəsaitlər, lazımi materiallar ayırır, şagirdlərin gündəlik dərslərə
davamiyyətlərini təmin edir;
öz kitabxanası vasitəsilə peşə məktəbini lazımi sorğu materialları və
texniki ədəbiyyatlarla təchiz edir;
istehsalat təlimi prosesində tədris planı və proqramlarına müvafiq olaraq
məhsul istehsalı üçün sifarişlər verir və tədris emalatxanalarında istehsalat
təliminin təşkilinə köməklik göstərir;
şagirdlərin istehsalat təcrübəsinin keçirilməsi üçün istehsalatın əsas
sahələrində lazım olan qədər iş yeri ayırır;
peşə məktəbinin mühəndis-pedaqoji kadrlarla komplektləşdirilməsinə kömək
göstərir.
9. Peşə məktəbi:
məktəbin işçilərini cəzaçəkmə müəssisələrində məhbusların saxlanması
rejiminin əsas tələbləri və təlim-tərbiyə işlərinin xüsusiyyətləri ilə tanış
edir;
məhbuslara peşələr öyrədir. Lazım gəldikdə müqavilə əsasında məhbus
fəhlələrin ixtisaslarını artırır;
cəzaçəkmə müəssisələrinin istehsalat sahələrində məhbuslara kütləvi
surətdə müxtəlif peşələrin öyrədilməsi işinə metodiki köməklik göstərir;
rəhbərlik, mühəndis-pedaqoji işçiləri cəzaçəkmə müəssisəsində qoyulmuş
rejimin tələblərinə riayət etməyə və məhbuslar üçün müəyyən edilmiş rejim
qaydalarının gözlənilməsi işində bölmələrin rəhbərlərinə kömək etməyə
borculudurlar;
şagirdlərin istehsalat avadanlıqlarına, alətlərə, qurğulara qayğılı
münasibət bəsləmələrini, materiallardan, elektrik enerjisindən qənaətlə
istifadə etmələrini, istehsalat işlərini keyfiyyətlə və vaxtında yerinə
yetirmələrini, eləcə də texniki təhlükəsizlik və daxili qaydalara riayət
etmələrini təmin edir.
IV. Təlim-tərbiyə işlərinin təşkili
10. Peşə məktəbində məhbusların təlimi istehsalatdan ayrılmamaqla təhsil
nazirliyinin təsdiq etdiyi tədris planı və proqramları əsasında aparılır.
11. Peşə məktəbində əsas peşə hazırlığı istehsalat təlimidir. İstehsalat
təlimi məktəbin tədris emalatxanalarında və ya müəssisələrdə, tikintilərdə
həyata keçirilir. Şagirdlər istehsalat təlimi zamanı peşə üzrə bilik, bacarıq
və vərdişlərə, işlərin vaxtında və təhlükəsiz yerinə yetirilməsinə, müasir
texnikadan və qabaqcıl əmək nümunələrindən istifadə etməklə keyfiyyətli məhsul
istehsalı üsullarına yiyələnirlər. Onlarda istehsalat və yüksək əmək
mədəniyyəti, yenilikçilik və s. xüsusiyyətlər tərbiyə edilir. Peşə məktəbi və
cəzaçəkmə müəssisəsinin müdiriyyətinin birgə əlaqəsi zamanı istehsalat
şəraitinin və öyrədilən peşələrin xüsusiyyətlərindən asılı olaraq istehsalat
təliminin təşkili formaları müəyyənləşdirilir.
12. Peşə məktəbində şagirdlərin nəzəri təlimi təcrübə ilə əlaqəli şəkildə
və ümumi texniki, iqtisadi biliklərini əsasları və istehsalatın təşkili fənləri
öyrədilməklə həyata keçirilir. Nəzəri fənlərin tədrisi lazımi qədər əyani və
texniki təlim vasitələri ilə təchiz edilmiş tədris kabinetlərində,
laboratoriyalarda və siniflərdə keçirilir.
13. Nəzəri və istehsalat təlimi dərsləri müəllimlərin və istehsalat təlimi
ustalarının rəhbərliyi ilə cədvəl üzrə aparılır. Dərslərdə ümumqrup, briqada və
fərdi tədris iş üsullarının, nəzəriyyədə qazanılmış bilik, bacarıq və
vərdişlərin sərbəst və şüurlu surətdə istehsalatda tətbiq oluna biləcək iş
üsullarından geniş istifadə edilir.
14. Peşə məktəbi şagirdlərinin təhsil müddətində müəyyən edilmiş ümumi
rejimə riayət edilməklə və bölmənin istehsalat fəaliyyətinə ziyan gətirməməklə
ayrı-ayrı tədris dərslərində birləşdirilməsinə icazə verilir.
15. Peşə məktəbində təhsil, buraxılış ixtisas imtahanları ilə başa çatır.
Buraxılış ixtisas imtahanlarının tərkibinə cəzaçəkmə müəssisəsinin nümayəndəsi
(sədr), peşə məktəbinin direktoru (sədr müavini) və işçiləri daxil edilir.
Xüsusi dövlət idarələri tərəfindən nəzarət edilən peşələr üzrə komissiyanın
tərkibinə həmin idarələrin nümayəndələri daxil edilir.
16. Buraxılış ixtisas imtahan komissiyasının işin məzmunu və buraxılış
ixtisas imtahanlarının keçirilməsi qaydası Azərbaycan Respublikası Təhsil
Nazirliyi tərəfindən təsdiq edilmiş təlimatla müəyyənləşdirilir.
17. Şagirdlərin cəza müddətləri birlikdə peşə məktəbinin müdiriyyətinə,
komissiya vasitəsilə onların vaxtından əvvəl buraxılışını təşkil etmək hüququ
verilir.
18. Cəzaçəkmə müəssisəsi nəzdində olan peşə məktəbində ixtisas
imtahanlarını vermiş şagirdlərə attestat verilir.
19. Peşə məktəbini qurtarmaq haqqında attestat müəssisənin xüsusi şöbəsində
olan məhbusun şəxsi işində saxlanılır. Attestat ona cəzaçəkmə
müəssisəsindən buraxılanda verilir.
V. Şagirdlərin hüquq və vəzifələri
20. Peşə məktəbinin şagirdlərlə komplektləşdirilməsi məktəbin direktoruna
və cəzaçəkmə müəssisəsinin rəhbərlərinə həvalə edilir. Şagirdlərin peşə
məktəbinə qəbulu onların ərizələri və cəzaçəkmə müəssisəsinin göndərişləri
əsasında peşə məktəbinin direktorunun əmri ilə aparılır.
21. Peşə məktəbinə göndərilmiş şəxslər səhhətlərinə görə seçdiyi peşə üzrə
işləməyə yararlı olduqlarını müəyyən etmək üçün tibbi müayinədən keçməlidirlər.
22. Peşə məktəbinin şagirdləri dərslərə müntəzəm olaraq gəlməli və
öyrədilən peşələr üzrə bilik, bacarıq və vərdişlərə dərindən yiyələnməyə
borcludurlar. İntizamlı olmalı, davranış və texniki təhlükəsizlik qaydalarına
ciddi riayət etməli, məktəbin rəhbərlərinin, ustaların, müəllimlərin
tələblərini və göstərişlərini yerinə yetirməlidirlər.
23. Şagirdləri dərslərdən ayıraraq onların əlavə işləri yerinə
yetirmələrinə icazə verilmir.
24. Peşə məktəbinin şagirdləri üçün tədris planına əsasən işdən ayrılmamaq
şərtilə hər tədris ilinin yarısından sonra on günlük tətil verilir. Şagirdlər
imtahan vermək üçün Azərbaycan Respublikasının əmək qanunvericiliyində nəzərdə
tutulmuş müddətdə işdən azad edilirlər. Bu müddət üçün onlara əmək haqqı
yazılmır, yemək pulsuz verilir.
25. Peşə məktəbinin şagirdlərinə cəzaçəkmə müəssisəsinin ticarət
mağazalarından öz hesabına dərsliklər, tədris vəsaitləri və yazı ləvazimatları
almağa icazə verilir.
26. Üzürsüz səbəbə görə müntəzəm olaraq dərs buraxan, peşə almaqdan
yayınan, eləcə də məktəbin daxili intizam qaydalarını pozan şagirdlər bütün
ictimai və inzibati təsir vasitələrinin tətbiqindən sonra, cəzaçəkmə
müəssisəsinin razılığı ilə peşə məktəbindən çıxarılır. Peşəsinə yiyələnə
bilməyən, nəzəri və istehsalat təlimi dərslərindən qeyri-kafi qiymətlərlə oxuyan
şagirdlər də məktəbdən çıxarıla bilər.
27. Peşə məktəbində oxuyan məhbuslara inzibati təsir tədbirlərinin tətbiqi
peşə məktəbinin rəhbərliyinin təqdimatı ilə cəzaçəkmə müəssisəsinin rəhbərliyi
tərəfindən edilir.
VI. Məktəbin rəhbərliyi və pedaqoji işçilər
28. Cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində olan peşə məktəbinə direktor başçılıq
edir. O, bir qayda olaraq, məktəbin profilinə uyğun ali təhsilli, texniki peşə
təhsili sahəsində iş təcrübəsinə malik şəxslərdən, məktəbin pedaqoji kollektivi
tərəfindən seçilir və təhsil nazirliyi tərəfindən təsdiq edilir. Direktor peşə
məktəbinə rəhbərlik etməklə şagirdlərin təliminə və tərbiyəsinə, tədris planı
və proqramlarının yerinə yetirilməsinə, məktəbin tədris-istehsalat və maliyyə-
təsərrüfat fəaliyyətinə, məhbuslardan fəhlələrin hazırlanması və ixtisaslarının
artırılması planının yerinə yetirilməsinə məsuliyyət daşıyır. O, məktəbdə
kadrların düzgün seçilərək yerləşdirilməsini, şagirdlərin
komplektləşdirilməsini təmin edir, məktəbin ümumi işinə və dərslərin normal təşkili
üçün tədris-maddi bazanın yaradılmasına cavabdehdir. Direktor pedaqoji
kollektivin işinə rəhbərlik edir, müəllimlərin və ustaların ixtisaslarının və
pedaqoji ustalıqlarının artırılmasına təsir göstərir, şagird kollektivinin
fəaliyyətini istiqamətləndirir, onların təşəbbüsü və yaradıcılıqlarının
inkişafına köməklik edir. Məktəbin direktoru pedaqoji kollektivin birgə səyləri
ilə məhbusların təlimi və tərbiyəsi üçün dərsdənkənar vaxtlarda müxtəlif
mədəni- kütləvi tədbirlər həyata keçirir.
29. Tədris-tərbiyə və istehsalat işləri üzrə direktor müavini bir qayda
olaraq, məktəbin profilinə uyğun ali təhsili və texniki peşə təhsili sahəsində
iş təcrübəsi olan şəxslərdən təhsil nazirliyi ilə razılaşdırıldıqdan sonra
direktor tərəfindən təyin edilir. Tədris- tərbiyə və istehsalat işləri üzrə
direktor müavini bilavasitə məktəbin tədris- tərbiyə və istehsalat işlərinə
rəhbərlik edir, tədris planı və proqramların yerinə yetirilməsinə cavabdehdir,
pedaqoji işçilərə rəhbərlik etməklə bərabər məktəbdə metodiki işi təşkil edir,
dərsdənkənar tərbiyə işlərinin təşkilində işçilərə köməklik göstərir. Məktəbin
ştat cədvəlində tədris-tərbiyə və istehsalat işləri üzrə direktor müavini
vəzifəsi nəzərdə tutulmadıqda onun bütün vəzifələrini baş usta yerinə yetirir.
30. Baş usta, ali və ya orta ixtisas təhsili, yüksək ixtisas dərəcəsi və
texniki peşə təhsili sahəsində iş təcrübəsi olan şəxslərdən direktor tərəfindən
təyin edilir. Baş usta şagirdlərin istehsalat təliminin düzgün təşkilini və
müvəffəqiyyətlə keçirilməsini təmin edir. O, istehsalat planlarının,
sifarişlərin yerinə yetirilməsinə cavabdehdir, texniki təhlükəsizlik və əməyin
mühafizəsi qaydalarına riayət edilməsini izləyir, istehsalat təlimi ustalarının
işinə rəhbərlik edir. Məktəbin ştat cədvəlində baş usta vəzifəsi nəzərdə
tutulmadıqda, onun bütün vəzifələrini tədris-tərbiyə və istehsalat işləri üzrə
direktor müavini yerinə yetirir.
31. Məktəbin istehsalat təlimi ustaları ali və ya orta ixtisas təhsilli,
yüksək ixtisas dərəcəsi olan, peşəsi üzrə 3 il iş stajına malik şəxslərdən
direktor tərəfindən təyin edilir. İstehsalat təlimi ustaları şagirdlərin iş
yerində düzgün yerləşdirilməsini təşkil edir, onlara işlərin səmərəli yerinə
yetirilməsi üsullarını, əməyin qabaqcıl metodlarla təşkilini öyrədir, iş
yerində nizam-intizama riayət edilməsi, texniki təhlükəsizlik qaydalarının
yerinə yetirilməsi və təlimin keyfiyyətli təşkili üçün məsuliyyət daşıyır.
Peşə məktəbinin müəllimləri
32. Müəllimlər peşə mə ktəbinin direktorunun əmri ilə müvafiq ixtisaslar
üzrə ali təhsili olan şəxslərdən təyin edilirlər. Müəllimlər tədris planı və
proqramları əsasında nəzəri təlimi aparır, şagirdlərin şəxsi tərkibini nəzərə
alaraq, dərslərin səmərəliliyini və keyfiyyətini təmin edir, şagirdlərin nəzəri
cəhətdən keyfiyyətli hazırlığına, nizam-intizama riayət etmələrinə məsuliyyət
daşıyır və dərsdənkənar tərbiyə işlərinin təşkilində iştirak edirlər.
VII. Məktəbin pedaqoji şurası və pedaqoji işlər
33. Təlim-tərbiyə prosesinə kollegial rəhbərlik, tədris-istehsalat və
tərbiyə işləri üzrə əsas məsələlərin təşkili üçün peşə məktəbində pedaqoji şura
təşkil edilir.
34. Məktəb pedaqoji şurasının tərkibinə məktəbin direktoru (sədr),
tədris-tərbiyə və istehsalat işləri üzrə direktor müavini, baş usta,
müəllimlər, istehsalat təlimi ustaları, cəzaçəkmə müəssisəsi rəhbərlərinin
nümayəndələri daxildir.
35. Pedaqoji şura peşə məktəbinin iş planını, şagirdlərin dərslərə
davamiyyətini, təlim-tərbiyə işlərinin yekunlarını, təlimin keyfiyyətinin
yüksəldilməsinə yönəldilən tədbirləri müzakirə edir, müəllim və ustaların
qabaqcıl iş təcrübəsini öyrənir, ümumiləşdirir və yayır.
36. Peşə məktəbində metodiki işləri gündəlik həyata keçirmək məqsədilə
fənlər və peşələr üzrə metodiki komissiyalar yaradılır. Müəllimlər üçün
metodiki komissiya iclasları, seminarlar və fərdi metodiki işlər təşkil edilir.
37. Peşə məktəbində tədris-metodiki işlər Azərbaycan Respublikası Təhsil
Nazirliyinin təlimatı və göstərişlərinin tələbləri əsasında aparılır.
VIII. Peşə məktəbinin hüququ və maliyyələşdirilməsi
38. Cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində olan peşə məktəbi hüquqi şəxsdir,
üzərində məktəbin adı göstərilən möhürü olur.
39. Bu əsasnaməyə uyğun olaraq peşə məktəbi özünün nizamnaməsini işləyib
hazırlayır. Nizamnamə peşə məktəbinin ali orqanında qəbul olunur və peşə
məktəbi dövlət qeydiyyatına alındıqdan sonra qüvvəyə minir.
40. Cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində olan peşə məktəbinin
mühəndis-pedaqoji işçilərinin əmək haqqı və ezamiyyət xərclərinin verilməsi
təhsil nazirliyi tərəfindən təsdiq edilmiş illik smeta əsasında həyata
keçirilir.
41. Peşə məktəbinin hər hansı bir işçisi cəzaçəkmə müəssisəsinin
tapşırığı ilə ezamiyyətə göndərilərsə, həmin işçinin ezamiyyə
xərcləri cəzaçəkmə müəssisəsinin hesabına ödənilir.
33. Təlim-tərbiyə prosesinə kollegial rəhbərlik, tədris-istehsalat və
tərbiyə işləri üzrə əsas məsələlərin təşkili üçün peşə məktəbində pedaqoji şura
təşkil edilir.
34. Məktəb pedaqoji şurasının tərkibinə məktəbin direktoru (sədr),
tədris-tərbiyə və istehsalat işləri üzrə direktor müavini, baş usta,
müəllimlər, istehsalat təlimi ustaları, cəzaçəkmə müəssisəsi rəhbərlərinin
nümayəndələri daxildir.
35. Pedaqoji şura peşə məktəbinin iş planını, şagirdlərin dərslərə
davamiyyətini, təlim-tərbiyə işlərinin yekunlarını, təlimin keyfiyyətinin
yüksəldilməsinə yönəldilən tədbirləri müzakirə edir, müəllim və ustaların
qabaqcıl iş təcrübəsini öyrənir, ümumiləşdirir və yayır.
36. Peşə məktəbində metodiki işləri gündəlik həyata keçirmək məqsədilə
fənlər və peşələr üzrə metodiki komissiyalar yaradılır. Müəllimlər üçün
metodiki komissiya iclasları, seminarlar və fərdi metodiki işlər təşkil edilir.
37. Peşə məktəbində tədris-metodiki işlər Azərbaycan Respublikası Təhsil Nazirliyinin
təlimatı və göstərişlərinin tələbləri əsasında aparılır.
à 38. Cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində olan peşə məktəbi hüquqi
şəxsdir, üzərində məktəbin adı göstərilən möhürü olur.
39. Bu əsasnaməyə uyğun olaraq peşə məktəbi özünün nizamnaməsini işləyib
hazırlayır. Nizamnamə peşə məktəbinin ali orqanında qəbul olunur və peşə
məktəbi dövlət qeydiyyatına alındıqdan sonra qüvvəyə minir.
40. Cəzaçəkmə müəssisəsinin nəzdində olan peşə məktəbinin
mühəndis-pedaqoji işçilərinin əmək haqqı və ezamiyyət xərclərinin verilməsi
təhsil nazirliyi tərəfindən təsdiq edilmiş illik smeta əsasında həyata
keçirilir.
41. Peşə məktəbinin hər hansı bir işçisi cəzaçəkmə müəssisəsinin
tapşırığı ilə ezamiyyətə göndərilərsə, həmin işçinin ezamiyyə
xərcləri cəzaçəkmə müəssisəsinin hesabına ödənilir.
|